Ga naar content Ga naar footer

Medewerker zakelijke dienstverlening

BOL

Niveau 2

Valutaboulevard 20 Amersfoort

Rinkelende telefoons, binnenkomende e-mails, een kletsende collega aan je bureau en een klant die je een kopje koffie geeft. Geniet jij van de drukte bij de receptie van een organisatie? Dan is de opleiding Medewerker zakelijke dienstverlening echt iets voor jou.

Je bent het visitekaartje voor jouw organisatie. Maar je werk is niet beperkt tot de receptiedesk. Je houdt bijvoorbeeld de mail bij, neemt de telefoon aan, haalt de post op en onderhoudt contacten met medewerkers en klanten.

Wij bereiden je voor op al deze werkzaamheden bij de opleiding Medewerker zakelijke dienstverlening.

image

Opleidingsnummer: 25724

Alle feiten op een rijtje

Past deze opleiding bij jou?

Als medewerker zakelijke dienstverlening, ook wel assistant business services genoemd, zie je alles, weet je alles en regel je alles. Je doet ondersteunend werk in de zakelijke dienstverlening, bijvoorbeeld als administratief assistent. Je houdt bijvoorbeeld de mail bij, neemt de telefoon aan, haalt de post op en onderhoudt contacten met medewerkers en klanten. Je ziet het al: je werkt veel met mensen. Daarom ben je sociaal en klantgericht. Je bent het visitekaartje van jouw organisatie.

Je ontvangt bezoekers en staat hen te woord, je verwijst ze door naar de juiste persoon of locatie. Maar je neemt ook klachten of problemen aan en volgt daarin de juiste procedure. Daarnaast doe je ook administratieve werkzaamheden. Zo maak je e-mails, telefoonnotities, notities van overleggen. Het kan ook zijn dat je diverse gegevens invoert in de computersystemen van de organisatie. Maar je regelt ook de post van de organisatie en je houdt je bezig met de vergaderruimtes: je zet alles klaar en checkt of de techniek werkt. Zo werk je aan veel verschillende taken.

Je werkt veel samen met collega’s, maar voert taken ook vaak zelfstandig uit. Je zorgt dat alles soepel verloopt en blijft verlopen. Je ziet snel welke taak belangrijk is. En wat je als eerste moet doen. Als je zoveel taken hebt, moet je ook ‘nee’ durven zeggen. Je hebt een drukke baan, waar je veel voldoening uit haalt.

Een afwisselend beroep betekent ook een afwisselende opleiding. Je werkt in jouw toekomstige beroep veel met computers. Daarom leren we je tijdens de opleiding Medewerker zakelijke dienstverlening omgaan met verschillende computerprogramma’s en administratieve systemen. Hoe voer je financiële gegevens in, hoe zoek je snel op wat je nodig hebt en hoe beheer je een agenda?

Maar je leert ook hoe je de post kan afhandelen, de telefoon kan beantwoorden, de voorraad kan beheren en bezoekers kan ontvangen. We hebben zelfs een vak waarin je leert kleine technische reparaties uit te voeren. Natuurlijk bespreken we de omgang met klanten en collega’s.

De vakken Nederlands, rekenen en burgerschap horen standaard bij deze opleiding. Daarnaast heb je zakelijke communicatie, praktijk en kantoorsimulatie, sport & bewegen en studieloopbaanbegeleiding. Je kunt extra keuzedelen kiezen om je verder te specialiseren.

Tijdens de opleiding Medewerker zakelijke dienstverlening werk je aan de volgende kerntaken:

  • Je bent het eerste aanspreekpunt voor klanten.
  • Je verwerkt gegevens en verzorgt zakelijke communicatie.
  • Je ondersteunt collega's.
  • Je verdeelt de post en regelt verzendingen.

Met je diploma op zak kun je aan de slag als bijvoorbeeld administratief assistent op de administratie of bij de receptie van veel verschillende bedrijven en instellingen, zoals gemeenten of stichtingen.

Wil je eerst nog even verder leren? Dat kan! Met deze opleiding kun je doorstromen naar een mbo-opleiding op niveau 3. Zoals bijvoorbeeld:

  • Allround assistant business services
  • Zelfstandig medewerker leisure & hospitality

Je kunt eventueel ook doorstromen naar een niveau 4 opleiding. Dit is wel afhankelijk van je inzet en resultaten. 

Praktische info

Een dagje meelopen met een student?