Documenten en regelingen studenten
Klachten
Wat kan ik doen als ik een klacht heb?
Wij willen jou een prettige leeromgeving bieden. Maar waar mensen aan het werk zijn kunnen ook dingen misgaan.
Het kan voorkomen dat je ergens ontevreden over bent. Zit jou iets dwars? Bespreek dit altijd eerst met degene die erover gaat of waar je het probleem mee hebt (bijvoorbeeld je docent of je studieloopbaanbegeleider). Als je er samen niet uitkomt ga je naar de onderwijsmanager. Ga voor vragen over jouw examen naar de secretaris van jouw examencommissie en vraag om inzage. Kom je er hier ook niet uit, dan kun je terecht bij de klachtenfaciliteit van MBO Amersfoort via: klachtencoordinator@mboamersfoort.nl
- Ben je het niet eens met de afhandeling van je klacht? Dan kun je via de klachtenfaciliteit je klacht voorleggen aan een onafhankelijke klachtencommissie. Kijk in de regeling overige klachten en geschillen hoe dat gaat.
- Ben je het niet eens met een examenbeslissing of een BSA-beslissing? Dan kun je binnen 2 weken na datum van deze beslissing in beroep gaan bij de onafhankelijke Commissie van Beroep voor de Examens. Bekijk hier de regeling beroep tegen examenbeslissingen. Zorg dat je altijd inzage regelt voordat je in beroep gaat.
- Ben je niet akkoord met een andere beslissing van school? Leg dan via de klachtenfaciliteit binnen 6 weken jouw bezwaar voor aan de Geschillenadviescommissie. Bekijk ook de regeling overige klachten en geschillen.
- Dat kan dan via mail of per post:
- Per mail: klachtencoordinator@mboamersfoort.nl
- Schriftelijk per post naar klachtenfaciliteit, postbus 2133, 3800 cc Amersfoort
Routekaart klachten
MBO Amersfoort vindt het belangrijk dat je bij klachten of problemen kunt rekenen op een zorgvuldige en betrouwbare behandeling. De Routekaart klachten en problemen maakt in het kort duidelijk bij wie je terecht kunt.