Student organiseert event
Voor de vierde jaar wordt op 12 juni het Kids Festival Amersfoort gehouden. In een vol festivalseizoen lijkt dit een leuk lokaal kinderfestival, maar achter de magische wereld die wordt neergezet tijdens het festival schuilt een organisatie die volledig op studenten draait.
Event in het echt
Het Kids Festival is een idee van Margreet Elting-Bloemsma. Margreet is instructeur praktijkprojecten en social media en de opdrachtgever van Kids Festival. “Dit event doen we speciaal voor de studenten evenementenorganisatie van de School voor Toerisme, Recreatie en Evenementen. Zo doen ze praktijkervaring op in het werkelijk organiseren van een echt festival.
Acht stappen
Op dit moment is de groep druk bezig met de voorbereiding. “We werken het achtstappenplan voor het organiseren van evenementen af en uiteindelijk levert dat het Kids Festival op,” licht Margreet toe. Als je nu op de Facebookpagina kijkt, dan zie alle stappen in de voorbereiding langs komen. Het geeft een mooi beeld van wat er komt kijken bij zo’n evenement.
Terugkijken
Van de vorige edities zijn video’s terug te vinden op YouTube. Ze laten zien wat de studenten neer kunnen zetten en hoeveel plezier kinderen hier aan beleven.
Promofilm 2015 | Video 2014 | Video 2013 |
Promotie
Onderdeel van het stappenplan is de promotie. Die wordt steeds belangrijker. Vooral omdat er steeds meer kanalen tot de beschikking zijn voor promotie van een evenement. Facebook is er daar één van, maar de studenten kijken verder dan dat. Ze denken na over het hele concept: op welke manier sluit een evenement aan bij wat een organisatie wil uitstralen? Hoe zorg je er voor dat een evenement ook echt een beleving wordt? Denk maar eens aan wat grote bedrijven als Heineken en Ziggo doen. Die organiseren evenementen die passen dat bedrijf. Waarom organiseert ABN Amro wel een tennistoernooi, maar sponsort de bank geen racewedstrijden?