Vertrouwenspersoon en klachten
Vertrouwenspersoon
Voor een melding of klacht over ongewenste omgangsvormen, zoals pesten, seksuele intimidatie, discriminatie en agressie, kun je terecht bij één van de studentenadviseurs van MBO Amersfoort. Zij zijn erin gespecialiseerd om je hierbij te ondersteunen.
Elke klacht wordt vertrouwelijk behandeld. De studentenadviseur onderneemt geen stappen zonder dat jij dit weet. De vertrouwenspersoon luistert, neemt je verhaal serieus, en geeft je advies en ondersteuning. Je kunt bij de vertrouwenspersoon ook altijd terecht als je meer wilt weten over de klachtenregeling ongewenst gedrag. Hij of zij is altijd bereid om te reageren op je vragen.
Klachten
Heb je een klacht? Praat eerst met degene met wie je een probleem hebt. Kom je er niet uit? Ga dan naar jouw teamleider of ga voor klachten over jouw examen naar de secretaris van jouw examencommissie. Kom je er hier ook niet uit, dan kun je terecht bij de klachtencoördinator van MBO Amersfoort: klachtencoordinator@mboamersfoort.nl
Ben je het nog niet eens met de afhandeling van de klacht of met het besluit van de examencommissie. Dan kun je via de klachtencoördinator
- Je klacht voorleggen aan een onafhankelijke klachtencommissie
- In beroep gaan tegen een besluit van de examencommissie bij de onafhankelijke commissie van beroep tegen examenbeslissingen.
Dat kan dan via mail of per post:
- Per mail: klachtencoordinator@mboamersfoort.nl
- Schriftelijk per post naar klachtencoördinator, postbus 2133, 3800 cc Amersfoort
Routekaart klachten en problemen
MBO Amersfoort vindt het belangrijk dat je bij klachten of problemen kunt rekenen op een zorgvuldige en betrouwbare behandeling. De Routekaart klachten en problemen maakt in het kort duidelijk bij wie je terecht kunt. Bekijk de Routekaart hier.