Dream Events – blog 2 – Pitchen
Presenteren Pitch
Afgelopen vrijdag werd ons team Dream Events voor de eerste keer op de proef gesteld. Wij hadden namelijk van onze opdrachtgeefster mevrouw Bloemsma de opdracht gekregen om een pitch samen te stellen. En niet zomaar een pitch! De pitch, een manier om een korte presentatie te houden, moest namelijk gaan over het behalen van de voorpagina van de krant! Al snel gingen onze krakende hersenen werken en vlogen er allemaal creatieve ideeën om de oren.
Uiteindelijk na een lange brainstormsessie waren we er uit! We hebben twee manieren op papier gezet om deze vervolgens te mogen pitchen aan mevrouw Bloemsma.
Idee nummer 1 :
Midden in de binnenstad een groter timer plaatsen, deze wordt dan ongeveer twee uur van te voren aan gezet en zal aftellen. Dit zal mensen nieuwsgierig maken waardoor ze komen kijken. Naast het bord plaatsen we een bord met meneer de Uil (typetje van het sprookjesbosfestival) samen met de tekst “sprookjes bestaan”. Dit zal mensen ongetwijfeld nieuwsgierig maken naar wat er gaat komen. Als de tijd vervolgens gepasseerd is zal er sprookjesachtige muziek klinken door de winkelstraten van Amersfoort. Er zal een flashmob plaatsvinden met een dansgroep die geheel gekleed zal zijn in sprookjeskleding. Na een korte dansvoorstelling zullen er flyers worden uitgedeeld.
Idee nummer 2 :
Midden op een plein in de binnenstad van Amersfoort een sprookjesboom plaatsen. We zijn aan dit idee gekomen door de sprekende fontein uit Walibi. Deze fontein is speciaal voor het vermaak van kinderen. De sprookjesboom zal voorzien zijn van camera en microfoon waardoor hij in contact kan komen met voorbijgangers. Op deze manier kan hij dus communiceren en reclame maken voor het Sprookjesbosfestival. Ook kunnen we op de dag zelf die sprookjesboom plaatsen op de locatie zodat je hem terug ziet en dat het plaatje klopt.
Nadat we deze twee ideeën hadden voorgelegd was het tijd voor feedback. Omdat we het er allemaal over eens waren dat beide ideeën tof waren was een definitieve keuze erg lastig. Wel stond het vast dat de flashmob iets gemakkelijker zou zijn qua uitvoering dan het concept van de sprookjesboom. Maar waar het uiteindelijk allemaal om draait is natuurlijk het behalen van de voorpagina! Daarom hebben we uiteindelijk voor het idee van de sprookjesboom gekozen, deze is creatiever en wij denken dat dit meer aandacht zal trekken bij de doelgroep. Wel zijn wij er van bewust dat dit een lastige opgave kan gaan worden voor ons team en daarom gaan we er ook alles aan doen om dit haalbaar maken!